Tanulmány kirándulás Londonban

Szeged, 2018. október 8.

Szeptember végén ismét útra kelt iskolánkból 20 tanuló, hogy felejthetetlen kiránduláson vegyen részt Londonban.

A 7. és 8. osztályos tanulóink és tanáraik vasárnap hajnalban indult útnak. Végig utaztuk Európát. este egy franciaországi szálláson vártuk a másnapi, La-Manche csatornai kompát- kelést. A 38 km-es utat részben a szeles fedélzeten, részben a hajó izgalmas helységeiben töltöttük. Amikor megláttuk Dover fehér szikláit, tudtuk nemsokára Anglia földjére lépünk. Dover hangulatos tengerpartján az óriás hullámokkal vívtunk csatát, meghallgattuk a vár és a városka történetét, megtanultuk a baloldali közlekedést és a fehér sziklák darabkáiból gyűjtögettünk. Késő délután odaértünk szálláshelyünkre és birtokba vettük. Estére finom vacsorát készítettek tanáraink.

Kedden a Westminster negyed nevezetességeit tekintettük meg. Felültünk a London Eye 135 méteres kerekére, sétáltunk és piknikeltünk a királyi parkokban, a Buckingham palotánál őrségváltást láttuk, a Big Ben tornyait sajnos csak sejtette az állványzat, híres csokigolyók és a hat emeletes játék áruház mindenkit elvarázsolt. A következő napokban nagyon sűrű, de tartalmas napjaink voltak. A gyerekek élvezték a múzeumokat, hiszen interaktívan vehettek részt a tudományok és Anglia történelmének megismerésében. A Tower híd és a Tower történeteivel remélem, minden gyerekben megmarad és hasznosítani tudják az ott hallottakat.

A Temze parton elsétáltunk a London hídig, átsétáltunk rajta. A Cityben a sok üzletember között hamarosan megtaláltuk a Szent Pál Katedrálist, visszasétáltunk a déli részre a Millenium hídon, ahol elénk tárult a Shakespeare-i darabokról híres Globe színház.
A Greenwich-ben eltöltött időnk is csodaszép volt. Álltunk az eddig csak tankönyvekből ismert 0. hosszúsági körön, jártunk a Tengerészeti múzeumban, és megcsodáltuk a teaszállító Cutty Sark-ot.

A kint töltött idő alatt 4500 km-t és több mint 65000 lépést tettünk meg. Nem csoda, hogy a haza úton senkit nem kellett ringatni csend volt a buszon. Mindenki nevében mondhatom, hogy egy kellemes, élményekben gazdag hetet töltöttünk el ismét Londonban.
Köszönjük Igazgatónőnknek, hogy lehetővé tette a gyerekeknek és a kísérő tanároknak, hogy elmehessenek, és a szülőknek a segítségüket.